Сумська міська територіальна громада (тестова версія сайту)

Сумська область, Сумський район

21.07.2025 11:01

Інформація про підсумки роботи зі зверненнями громадян у І півріччі 2025 року

915eba24-b998-462e-9e56-996ed42fabaf.jpg

Звернення громадян мають важливе значення у забезпеченні постійного зв'язку між органами влади та жителями, особливо у складних умовах воєнного часу. Це дозволяє своєчасно розв'язувати актуальні проблеми, а також гарантувати реалізацію конституційних прав і свобод.

Відповідно до ст. 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і надати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Протягом першого півріччя 2025 року до Сумської міської ради надійшло 4012 звернень громадян, що суттєво перевищує показники аналогічного періоду минулого року (1633 звернення).

Зазначене збільшення кількості звернень зумовлене наслідками збройної агресії Російської Федерації та необхідністю проведення оцінки завданої шкоди. Зокрема, 2709 звернень (67% від загальної кількості) у звітному періоді стосувалися проведення обстежень та визначення попередньої оцінки шкоди, спричиненої власникам квартир (будинків) внаслідок збройної агресії Російської Федерації.

Водночас актуальними для громадян залишаються питання комунального господарства. У звітному періоді за цією тематикою було зареєстровано 484 звернення (12%). Переважно вони стосувалися ремонту покрівель, відновлення вуличного освітлення, забезпечення належної якості гарячого водопостачання та теплопостачання, відновлення комунального освітлення та функціонування ліфтів.

Важливими для мешканців є питання соціального захисту. Протягом першого півріччя надійшло 258 звернень (6%) даної тематики. Здебільшого це прохання надати матеріальну допомогу для лікування або розв'язання соціально-побутових питань.

Окрім зазначеного, надходили звернення з питань будівництва та підприємництва, транспорту і зв’язку, поліпшення житлових умов, аграрної політики та земельних відносин та інше.

Робота зі зверненнями громадян організована з врахуванням особливостей воєнного стану, максимально розширено можливості мешканців для реалізації їх конституційного права на звернення.

Громадяни мають можливість надсилати звернення до виконавчих органів Сумської міської ради з використанням мережі Інтернет (електронне звернення). Прийом електронних звернень відбувається за допомогою форми подачі звернення, що розміщена на офіційному вебсайті Сумської міської ради, а також за допомогою електронної пошти letter@smr.gov.ua.

У приміщені міської ради розміщені скриньки для надання заяв, скарг та пропозицій міському голові. Скриньками для пропозицій переважно користуються люди пенсійного віку, у яких є складності з використанням сучасних засобів комунікації.

Крім того, мешканці можуть спрямовувати свої усні звернення за допомогою засобів телефонного зв'язку. Для цього в міській раді працюють телефони «гарячої лінії» – (0542)700007, а також (067)4968600.

Реєстрація та опрацювання таких звернень відбувається відповідно до вимог чинного законодавства.

Поряд з тим, відповідно до розпорядження міського голови від 14.07.2023 № 235-Р «Про введення в експлуатацію міського «Чат-боту «15-80», з метою забезпечення оперативного інформування та вирішення питань жителів Сумської міської територіальної громади, з 17 липня 2023 року розпочав свою роботу «Чат-бот «15-80».

Міський чат-бот працює в повноцінному режимі на платформах Вайбер та Телеграм. Це зручний та ефективний спосіб комунікації між владою та громадою для розв'язання актуальних питань громади.

Поряд з наданням актуальної інформації та довідкових даних, чат-бот надає можливість своїм користувачам подавати заявку про аварійну ситуацію. Такі звернення, одразу потрапляють до структурного підрозділу або підприємствата розглядаються протягом 48 годин. Протягом першого півріччя 2025 року до чат-бота надійшло 449 заявок. Вирішено впродовж 48 годин 85% заявок.

Звернення громадян у формі електронної петиції до органу місцевого самоврядування передбачене Законом України «Про звернення громадян».

Робота з електронними петиціями в Сумській міській раді здійснюється з використанням Єдиної системи місцевих петицій – https://petition.e-dem.ua/sumy у рамках співпраці з Фондом Східна Європа. Дана система інтегрована в сайт Сумської міської ради.

У першому півріччі 2025 року через ЄСМП до міської ради надійшло 22 електронні петиції. Збір підписів здійснювався по 14 петиціях, з яких необхідну кількість підписів (250) набрали - 2, триває збір підписів по 9 петиціях (станом на 01.07.2025), не підтримано та розглянуто як звичайне звернення 3 петиції. За результатами модерації відхилено – 8 електронних петицій, оскільки порушенні в них питання, не відповідали повноваженням Сумської міської ради та її виконавчих органів.

З метою збереження життя і здоров’я людей в умовах воєнного стану організація та проведення особистих прийомів громадян мали певні особливості (приділялась особлива увага забезпеченню безпеки під час проведення прийомів, здійснювались прийоми з використанням сучасних засобів комунікації). У звітному періоді проведено 8 прийомів громадян з особистих питань, на яких розглянуто 11 проблемних питань. Позитивно вирішено 6 питань (55%).

Працівниками відділу публічної інформації та е-демократії здійснюється щоденний консультативний прийом громадян. Мешканцям надаються консультації, як при безпосередньому зверненні до відділу, так і в телефонному режимі.

З метою поліпшення умов реалізації конституційного права громадян на звернення постійно забезпечується кваліфікований та своєчасний розгляд письмових звернень, порушених у них проблем, оперативне їх вирішення, задоволення законних прав та інтересів громадян, надання відповідей у встановлені  чинним  законодавством терміни.

Питання роботи зі зверненнями громадян залишається одним із пріоритетних напрямків діяльності Сумської міської ради.