Додаток 3. Положення про громадські слухання в Сумській міській територіальній громаді
1. Загальні положення
1.1 Положення про громадські слухання в Сумській міській територіальній громаді (далі – Положення) розроблено відповідно до Конституції України, законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про органи самоорганізації населення», «Про добровільне об’єднання територіальних громад», «Про житлово-комунальні послуги», Статуту Сумської міської територіальної громади, затвердженого відповідним рішенням Сумської міської ради, інших нормативних актів та визначає правові засади, порядок ініціювання, підготовки та проведення громадських слухань, урахування їх результатів органами місцевого самоврядування Сумської міської територіальної громади та їх посадовими особами.
1.2. У цьому Положенні наведені нижче терміни вживаються в такому значенні:
- громадські слухання – зустрічі жителів Сумської міської територіальної громади з депутатами Сумської міської ради та посадовими особами місцевого самоврядування Сумської міської територіальної громади, під час яких жителі можуть заслуховувати їх, порушувати питання та вносити пропозиції щодо питань місцевого значення, що належать до відання місцевого самоврядування;
- інститути громадянського суспільства – громадські об’єднання, релігійні, благодійні організації, творчі спілки, професійні спілки та їх об’єднання, асоціації, організації роботодавців та їх об’єднання, органи самоорганізації населення, недержавні медіа, інші непідприємницькі товариства та установи, легалізовані відповідно до законодавства;
- принцип мовчазної згоди – принцип, відповідно до якого суб’єкт ініціювання громадських слухань набуває право проведення громадських слухань без отримання від уповноваженого органу відповідного розпорядження про проведення громадських слухань за умови, якщо суб’єктом ініціювання було виконано в повному обсязі всі необхідні процедури, передбачені даним Положенням, але у встановлений цим Положенням строк таке розпорядження не було прийнято або направлено суб’єкту ініціювання;
- процес проведення громадських слухань – здійснення процедур ініціювання, підготовки та проведення громадських слухань, урахування їх результатів органами місцевого самоврядування та посадовими особами.
1.3. Предметом громадських слухань можуть бути будь–які питання місцевого значення, які віднесені Конституцією та законами України до відання місцевого самоврядування.
Дія цього Положення не поширюється на проведення публічних консультацій/громадських слухань/доведення до споживачів інформації, якщо їх порядок визначено нормативними актами, прийнятими органами державної влади, а саме:
- проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проєктів містобудівної документації на місцевому рівні;
- доведення до споживачів інформації про перелік житлово-комунальних послуг, структуру цін/тарифів, зміну цін/тарифів з обґрунтуванням її необхідності;
- в інших випадках, передбачених чинним законодавством України.
1.4. Метою громадських слухань є реалізація прав, свобод та законних інтересів жителів Сумської міської територіальної громади через їх безпосередню участь та участь інститутів громадянського суспільства у прийнятті рішень, які стосуються Сумської міської територіальної громади.
1.5. Громадські слухання проводяться на засадах добровільності, гласності, відкритості та свободи висловлювань. Право на участь у громадських слуханнях має кожен дієздатний житель Сумської міської територіальної громади, якому виповнилося 14 років.
Право голосу на громадських слуханнях мають жителі, які досягли вісімнадцятирічного віку та задекларували або зареєстрували місце проживання на території територіальної громади або фактичне місце проживання/перебування, яких підтверджується довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи через збір підписів.
Право голосу на громадських слуханнях, що проходять в окремій частині Сумської міської територіальної громади мають право жителі, що проживають на відповідній території проведення слухань (міста, старостинського округу, села, мікрорайону, кварталу, вулиці, будинку (–ків)).
Решта жителів, які не проживають у межах відповідної частини території, беруть участь у громадських слуханнях з правом дорадчого голосу.
1.6. Громадські слухання проводяться не рідше одного разу на рік.
1.7. Громадські слухання проводяться у строк, що не перевищує 20 робочих днів з дня реєстрації звернення з ініціативою щодо проведення таких слухань (далі – звичайний порядок). У випадку необхідності провести терміново громадські слухання, вони проводяться протягом 10 робочих днів з дня реєстрації звернення з ініціативою щодо проведення таких слухань (далі – терміновий порядок).
1.8. Відповідно до масштабу території, в межах якої проводяться громадські слухання, і кола осіб, інтереси яких вони торкаються, слухання можуть бути таких видів:
- загально територіальні (у межах території всієї територіальної громади) – з питань, які торкаються інтересів усієї територіальної громади;
- міські (у межах території всього міста) – з питань, які торкаються інтересів жителів усього міста;
- старостинські (в межах старостинського округу чи декількох старостинських округів) – з питань, які торкаються інтересів жителів старостинського округу чи старостинських округів;
- сільські (у межах території всіх чи одного села) – з питань, які торкаються інтересів жителів усіх сіл чи окремого села;
- районні (у межах території одного району міста) – з питань, які торкаються інтересів жителів територій певного району міста;
- локальні (у межах мікрорайону, кварталу, вулиці, групи житлових будинків чи окремих багатоквартирних житлових будинків і гуртожитків) – з питань, які торкаються інтересів жителів відповідної частини території територіальної громади.
1.9. Громадські слухання можуть проводитись в обов’язковому порядку або з ініціативи суб’єктів, визначених пунктом 2.1. розділу 2 Положення.
У першому випадку громадські слухання проводяться якщо це передбачено актами чинного законодавства України. З питань, щодо яких у діючому законодавстві не міститься прямої вимоги стосовно проведення громадських слухань, можуть проводитись ініціативні громадські слухання.
1.10. Інформація, пов’язана з підготовкою, проведенням громадських слухань, а також рішення органів та посадових осіб місцевого самоврядування, прийняті за їх результатами, розміщуються відповідним виконавчим органом Сумської міської ради у сфері комунікацій з громадськістю на офіційному вебсайті Сумської міської ради та, за необхідності, в інший спосіб доводяться до відома жителів Сумської міської територіальної громади відповідно до вимог чинного законодавства і цього Положення.
1.11. Участь в громадських слуханнях є обов’язковою для їх ініціаторів, авторів проєктів актів, що виносяться на громадські слухання, представників відповідних виконавчих органів Сумської міської ради, які є відповідальними за вирішення питань, що виносяться на слухання.
1.12. Неявка осіб, вказаних у пункті 1.11. розділу 1 цього Положення, не перешкоджає проведенню громадських слухань за їх відсутністю.
1.13. Сумська міська рада та її виконавчі органи надають організаційну та технічну допомогу у проведенні громадських слухань.
2. Ініціювання, реєстрація ініціативи та прийняття рішення щодо проведення громадських слухань
2.1. Суб’єктами ініціювання громадських слухань (далі – ініціатор) можуть бути:
- Сумська міська рада;
- виконавчий орган міської ради;
- Сумський міський голова;
- постійна депутатська комісія Сумської міської ради;
- орган самоорганізації населення – у межах території своєї діяльності;
- староста – у межах відповідного старостинського округу;
- об’єднання співвласників багатоквартирного будинку (ОСББ)/житлово–будівельний кооператив (ЖБК) – з питань, що стосуються їх діяльності;
- ініціативна група жителів Сумської міської територіальної громади або її частини (міста, старостинського округу, села, району, мікрорайону, кварталу, вулиці, будинку тощо) у кількості осіб, визначених цим Положенням;
- одночасно не менше пʼяти інститутів громадянського суспільства.
2.2. Ініціатива Сумської міської ради чи виконавчого комітету Сумської міської ради провести громадські слухання відображається у відповідному рішенні про ініціювання проведення громадських слухань.
У такому випадку у десятиденний термін після прийняття відповідного рішення Сумський міський голова видає розпорядження про проведення громадських слухань, яке повинно містити дані, передбачені пунктом 2.9. розділу 2 Положення.
Якщо ініціатором проведення громадських слухань є Сумський міський голова – він видає розпорядження міського голови про проведення громадських слухань, яке повинно містити дані, передбачені пунктом 2.9. розділу 2 Положення.
2.3. У разі ініціювання проведення громадських слухань іншими суб’єктами, вони повинні подати у письмовій формі на ім’я Сумського міського голови звернення з ініціативою щодо проведення громадських слухань (далі – звернення про ініціативу) (за формою згідно з додатком 1 до Положення), яке, разом з доданими до нього документами, реєструється в Журналі реєстрації громадських слухань, який веде уповноважений орган Сумської міської ради у галузі комунікацій з громадськістю (за формою згідно з додатком 2 до Положення).
2.4. У зверненні про ініціативу зазначається:
- вид громадських слухань;
- тема (проблема, питання, проєкт акта органу місцевого самоврядування та інше), що пропонується до розгляду;
- прізвище, ім’я, по батькові та контакти особи, уповноваженої представляти ініціатора проведення громадських слухань;
- перелік посадових осіб місцевого самоврядування, яких пропонується запросити на громадські слухання;
- список і контактні дані осіб, які могли б увійти до складу організаційного комітету з підготовки та проведення громадських слухань та, за необхідності, інша інформація.
2.5. До звернення про ініціативу додаються:
- від постійної комісії Сумської міської ради – рішення комісії у вигляді протоколу (витягу з протоколу) її засідання, оформленого відповідно до вимог Регламенту роботи Сумської міської ради, затвердженого відповідним рішенням Сумської міської ради;
- від органу самоорганізації населення – протокол засідання органу самоорганізації населення, підписаний головуючим та секретарем засідання;
- від ОСББ/ЖБК – протокол зборів, підписаний головуючим та секретарем зборів;
- від ініціативної групи жителів Сумської міської територіальної громади – список жителів Сумської міської територіальної громади (за формою наведеною у додатку 3 до Положення), які підтримують ініціативу, у кількості не менше:
1. 1 особа - для локальних слухань на рівні будинку;
2. 15 осіб – для локальних слухань на рівні групи будинків, вулиці;
3. 30 осіб – для локальних слухань на рівні мікрорайону чи села;
4. 50 осіб – для районних громадських слухань чи старостинського округу;
5. 100 осіб – для громадських слухань у межах двох чи більше старостинських округів;
6. 200 осіб – для загально територіальних слухань, міських територіальних громадських слухань;
- від інститутів громадянського суспільства – 3 рішення у вигляді протоколу/витягу з протоколу засідання.
2.6. До звернення про ініціативу також можуть додаватись інформаційно-аналітичні матеріали та проєкти документів, що виносяться на слухання.
2.7. Протягом 5 робочих днів – для звичайного порядку, і 2 робочих днів – для термінового порядку з дня реєстрації звернення про ініціативу Сумський міський голова здійснює один з таких заходів:
- видає розпорядження міського голови про проведення громадських слухань;
- ініціатору громадських слухань надсилається повідомлення про необхідність усунення недоліків, пов’язаних із неналежним оформленням звернення про ініціативу та доданих до нього документів, недостатньою кількістю підписів на підтримку проведення громадських слухань, неповним заповненням підписних листів (відповідно до додатку 3 до Положення) тощо, і приведення пакету документів у відповідність до вимог цього Положення;
- ініціатору громадських слухань надсилається лист про відмову в проведенні громадських слухань із зазначенням причини цієї відмови.
Відмова надається у випадку, якщо вирішення порушеного питання не належить до повноважень органів місцевого самоврядування або якщо порядок проведення громадських слухань/консультацій з громадськістю з даного питання визначено нормативними актами, прийнятими органами державної влади.
2.8. Про прийняте рішення ініціатори громадських слухань повідомляються письмово протягом 2 робочих днів з дня реєстрації звернення про ініціативу.
2.9. У розпорядженні міського голови про проведення громадських слухань мають міститись такі дані:
- вид громадських слухань;
- дата, місце та час їх проведення;
- тема/проблема/питання громадських слухань;
- інформація про ініціатора проведення громадських слухань;
- перелік виконавчих органів чи посадових осіб органів місцевого самоврядування, відповідальних за своєчасну, якісну підготовку і проведення громадських слухань та прийняття і опрацювання пропозицій до проведення громадських слухань;
- адреса (поштова/електронна) та строк прийому пропозицій;
- відомості щодо посадових осіб органів місцевого самоврядування, які запрошуються на слухання;
- склад організаційного комітету з підготовки слухань;
- створення експертних груп із проблем, що пропонується розглянути на громадських слуханнях (за необхідності).
2.10. Звернення про ініціативу може бути доопрацьоване ініціаторами громадських слухань і подане повторно Сумському міському голові протягом 10 робочих днів з моменту отримання особою, уповноваженою представляти ініціатора, відповідного письмового повідомлення. У разі, якщо недоліки в цей строк не усунуто, звернення залишається без розгляду.
2.11. У разі доопрацювання ініціаторами свого звернення і/або приведення комплекту документів у відповідність до вимог цього Положення і повторного подання на реєстрацію, відлік встановленого пунктами 2.7., 2.8. розділу 2 Положення строку здійснюється з моменту реєстрації подання доопрацьованого варіанту звернення про ініціативу.
2.12. Якщо протягом 15 робочих днів – для звичайного порядку, і 7 робочих днів – для термінового порядку з моменту реєстрації звернення про ініціативу Сумським міським головою не вжито жодного з визначених пунктом 2.7. розділу 2 Положення заходів – громадські слухання можуть проводитися їх ініціаторами за принципом «мовчазної згоди» з дотриманням вимог цього Положення.
3. Підготовка до проведення громадських слухань
3.1. Ініціативна група самостійно здійснює всі видатки на свою діяльність до моменту видання Сумським міським головою розпорядження про проведення громадських слухань.
3.2. Громадські слухання повинні бути призначені та проведені у строк, визначений пунктом 1.7. розділу 1 Положення.
У строк, визначений у розпорядженні міського голови про проведення громадських слухань, фізичні та юридичні особи можуть подавати пропозиції до проєкту рішення/питання, що виноситься на громадські слухання, про прийняття чи неприйняття яких має обов’язково бути озвучено на громадських слуханнях та, у випадку їх неприйняття, зазначено підстави цього.
3.3. Якщо громадські слухання проводяться за принципом «мовчазної згоди», то ініціатор самостійно визначає дату та час проведення громадських слухань, здійснює необхідні підготовчі дії, про що за 10 робочих днів до дати проведення має повідомити Сумського міського голову.
3.4. Органи місцевого самоврядування забезпечують приміщення для проведення громадських слухань (у томі числі, й у випадку проведення за принципом «мовчазної згоди»), його технічне оснащення, а також повідомлення громадськості та медіа про проведення громадських слухань.
3.5. Громадські слухання призначаються, як правило, на неробочий день або неробочий час у придатному за кількістю місць приміщенні або на відкритому майданчику (за наявності належних кліматичних умов), розташованих, як правило, на території відповідної частини територіальної громади.
3.6. Інформація про надходження звернення про ініціативу, саме звернення та всі подані матеріали розміщуються на офіційному вебсайті Сумської міської ради протягом 2 робочих днів з моменту реєстрації без доступу до інформації, яка містить персональні дані громадян.
Всі документи, які стосуються проведення громадських слухань оприлюднюються на офіційному вебсайті Сумської міської ради у відповідному розділі.
Розпорядження міського голови про проведення громадських слухань у строк не пізніше 2 робочих днів з дня його підписання розміщується на офіційному вебсайті Сумської міської ради та у той же строк надсилається ініціатору громадських слухань, членам організаційного комітету та експертної групи (у разі її створення) і посадовим особам, участь яких у громадських слуханнях визнана обов’язковою.
Розпорядження міського голови про проведення громадських слухань також може розміщуватися в місцевих медіа, соціальних мережах та поширюватися будь-якими іншими доступними засобами з метою ознайомлення з ним якомога більшої кількості жителів.
3.7. Для організації проведення громадських слухань розпорядженням міського голови створюється організаційний комітет, до складу якого включаються ініціатори громадських слухань, депутати Сумської міської ради, посадові особи її виконавчих органів, у тому числі з питань взаємодії з громадськістю, фахівці та спеціалісти з тематики громадських слухань, інші зацікавлені особи та посадові особи, діяльність яких безпосередньо пов’язана з предметом громадських слухань та з урахуванням різних точок зору на порушене питання.
Головою організаційного комітету є ініціатор громадських слухань.
3.8. Організаційний комітет забезпечує підготовку матеріалів, що надаються учасникам громадських слухань перед їх початком.
3.9. За рекомендацією організаційного комітету розпорядженням міського голови на цьому етапі також можуть бути утворені експертні групи, які готують експертні висновки з питань, що виносяться на громадські слухання, та можуть доповідати по них на громадських слуханнях.
4. Порядок проведення громадських слухань
4.1. У громадських слуханнях беруть участь усі охочі жителі Сумської міської територіальної громади, проте, голосувати можуть тільки ті учасники, які мають право голосу та зареєстровані на території територіальної громади, в межах якої проводяться слухання, та зареєструвались для участі в громадських слуханнях згідно з вимогами цього Положення.
4.2. Перед початком проведення громадських слухань представниками організаційного комітету, а в разі проведення слухань за принципом «мовчазної згоди» - представниками ініціатора, проводиться реєстрація їх учасників.
Реєстрація учасників здійснюється за встановленою формою (додаток 4 до Положення) на основі даних паспорта або іншого документа, який засвідчує особу та містить відомості про місце її проживання (реєстрації). У списку учасників громадських слухань зазначаються прізвище, ім’я, по батькові, дата народження та місце проживання кожного учасника, що завіряються його підписом, який одночасно підтверджує цим згоду на обробку його персональних даних.
Обробка персональних даних відбувається у відповідності до Закону України «Про захист персональних даних».
4.3. Учасникам громадських слухань з правом голосу під час реєстрації видають картки для голосування.
Особа, що втратила картку для голосування, не бере участі у голосуванні. Передача картки для голосування іншим особам не допускається.
4.4. Відкриває громадські слухання голова організаційного комітету або представник ініціатора (у разі проведення слухань за принципом «мовчазної згоди»).
З числа учасників громадських слухань, які мають право голосувати, обирається лічильна комісія для підрахунку голосів учасників громадських слухань при голосуванні.
Лічильна комісія встановлює кількість присутніх учасників громадських слухань, які мають право голосувати, підраховує голоси під час голосування, а також розглядає звернення, пов’язані з порушенням порядку голосування, здійснює контроль за використанням мандатів для голосування.
На початку громадських слухань особа, яка їх відкривала, на основі даних реєстрації, повідомляє учасників про кількість учасників, які мають право голосувати.
4.5. Після обрання лічильної комісії із числа осіб, які можуть голосувати обираються голова та секретар громадських слухань.
Організаційний комітет, ініціатор чи інші особи можуть запропонувати свої кандидатури. У такому випадку за їх кандидатури має проголосувати більшість від зареєстрованих учасників громадських слухань.
Не може бути головою на громадських слуханнях депутат Сумської міської ради чи посадова особа органу місцевого самоврядування (або підпорядкована їй посадова особа).
Голова громадських слухань головує на засіданні. Якщо він неналежним чином виконує функції головуючого, зловживає своїми правами, учасники громадських слухань більшістю голосів можуть висловити йому недовіру та обрати нового голову.
Секретар громадських слухань здійснює оформлення протоколу громадських слухань.
4.6. Після цього затверджується регламент громадських слухань та порядок денний, до якого вносяться питання, попередньо зазначені у розпорядженні міського голови або у рішенні ініціативної групи (у разі проведення слухань за принципом «мовчазної згоди»).
Регламент громадських слухань має обов`язково передбачати: час для виступів, доповідей, запитань і відповідей.
Кожен учасник громадських слухань має право під час слухань подати пропозиції стосовно питань, що обговорюються, висловити зауваження, поставити усне чи письмове запитання. На вимогу учасника громадських слухань, що подає пропозицію, вона повинна бути поставлена на голосування. Усі пропозиції, зауваження і запитання заносяться (додаються) до протоколу.
Не допускаються розгляд на громадських слуханнях та прийняття рішень з питань, які не було внесено до порядку денного.
4.7. Головуючий у порядку черговості, але відповідно до регламенту, надає слово для виступу учасникам слухань та запрошеним особам.
Під час слухань усі виступаючі з місця мають представлятися, називаючи своє прізвище, ім’я, по батькові та організацію, яку представляють (за наявності такої), для внесення у протокол. Головуючий може перервати виступаючого у випадку, якщо його виступ не стосується теми слухань або перевищує встановлений регламент.
Учасники громадських слухань повинні дотримуватися вимог цього Положення, затвердженого порядку денного та регламенту громадських слухань, норм етичної поведінки, не допускати вигуків, образ та інших дій, що заважають обговоренню.
У разі порушення вимог цього Положення чи інших нормативних актів головуючий може прийняти рішення про видалення порушника чи порушників з місця, де проводяться громадські слухання, у тому числі за допомогою правоохоронних органів.
4.8. Громадські слухання відбуваються у відкритому режимі. Кожен учасник громадських слухань має право робити аудіо-, відеозапис чи організовувати веб-трансляцію громадських слухань, не заважаючи їхньому проведенню.
Медіа мають право вести пряму відео– чи радіотрансляцію громадських слухань.
4.9. За результатами обговорення питань, винесених на громадські слухання, рішення приймаються простою більшістю голосів учасників громадських слухань, які мають право голосу.
4.10. Рішення, прийняті на громадських слуханнях з порушенням встановленої Положенням процедури, можуть бути оскаржені у встановленому законом порядку.
4.11. Громадські слухання вважаються такими, що не відбулися, у разі недотримання вимог розділів 3, 4 цього Положення або порушення вимог законодавства України під час їх проведення.
5. Оформлення рішення громадських слухань та врахування їх органами місцевого самоврядування
5.1. Хід проведення громадських слухань фіксується у протоколі (за формою, наведеною у додатку 5 до цього Положення), який повинен містити:
- тему, час та місце проведення громадських слухань;
- загальну кількість зареєстрованих учасників громадських слухань;
- прізвища, імена, по батькові, найменування посад посадових осіб, що присутні на громадських слуханнях;
- дату, номер розпорядження міського голови про проведення громадських слухань (у разі його видання);
- порядок денний та регламент громадських слухань;
- основні тези виступів осіб;
- порушені питання та внесені пропозиції;
- резолюцію громадських слухань (рішення, прийняте за результатами розгляду питань, що виносилися на громадські слухання).
До протоколу, крім іншого, додається список учасників громадських слухань, заносяться запитання, звернення та пропозиції, що були оголошені на слуханнях та подані учасниками до головуючого і секретаря слухань під час їх проведення, а також долучаються інші необхідні документи.
Внесення пропозиції до протоколу громадських слухань здійснюється за умови набрання нею простої більшості голосів зареєстрованих учасників слухань та надання її секретарю громадських слухань у письмовій або усній формі.
5.2. Протокол громадських слухань має бути деталізованим і містити всі основні аспекти питань, що розглядались. Протокол громадських слухань оформлюється у трьох примірниках не пізніше 3 робочих днів після проведення громадських слухань, кожний з яких підписується головуючим та секретарем. Один примірник надається Сумському міському голові, другий – ініціаторові, третій – розміщується для ознайомлення на першому поверсі адміністративної будівлі у місті Суми на майдані Незалежності, 2.
Протягом 2 робочих днів після отримання Сумським міським головою одного з примірників протоколу, він оприлюднюється на офіційному вебсайті Сумської міської ради.
5.3. Резолюції, зазначені в протоколі громадських слухань, підлягають обов’язковому розгляду органами та посадовими особами Сумської міської ради.
Якщо предметом розгляду громадських слухань був проєкт рішення Сумської міської ради чи виконавчого комітету Сумської міської ради – секретар Сумської міської ради чи керуючий справами Виконавчого комітету Сумської міської ради викладає прийняті на громадських слуханнях резолюції у формі пропозиції до проєкту рішення за врахування чи неврахування яких при розгляді проєкту рішення голосують депутати Сумської міської ради чи члени виконавчого комітету Сумської міської ради.
В інших випадках за результатами розгляду протоколу громадських слухань та доданих до нього документів секретар Сумської міської ради чи керуючий справами Виконавчого комітету Сумської міської ради забезпечує підготовку відповідного проєкту рішення чи розпорядження, які, з урахування вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації», виносяться на найближче засідання Сумської міської ради/виконавчого комітету Сумської міської ради/невідкладний розгляд Сумським міським головою.
На засідання органу місцевого самоврядування обов’язково запрошується з правом виступу ініціатор проведення громадських слухань.
Органи місцевого самоврядування, до повноважень яких віднесено вирішення порушеного на громадських слуханнях питання, можуть прийняти одне з таких рішень:
1. врахувати пропозицію – у такому випадку зазначаються конкретні заходи для її реалізації, календарний план їх виконання та відповідальні за це посадові особи;
2. частково врахувати пропозицію – у такому випадку зазначаються причини цього рішення, і заходи для реалізації частини врахованої пропозиції, календарний план їх виконання та відповідальні за це посадові особи;
3. відмінне від пропозиції – у такому випадку із обов’язковим зазначенням обґрунтувань прийняття такого рішення;
4. відхилити пропозицію – у такому випадку обовʼязково зазначаються обґрунтування прийняття такого рішення.
5.4. Рішення органів місцевого самоврядування, прийняті за результатами розгляду протоколу громадських слухань та доданих до нього документів обов’язково оприлюднюються на офіційному вебсайті Сумської міської ради з урахування вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації» та доводяться до відома громадян у інший встановлений чинним законодавством спосіб.
6. Прикінцеві положення
6.1. Дії та бездіяльність посадових осіб органів місцевого самоврядування у зв’язку із реалізацією права жителів на проведення громадських слухань можуть бути оскаржені відповідно до чинного законодавства України та вимог цього Положення.
Прикріплені файли: