Додаток 6. Положення про громадське оцінювання діяльності Сумської міської ради, її виконавчих органів та посадових осіб.
1. Це Положення визначає комплекс дій та заходів щодо сприяння проведенню інститутами громадянського суспільства громадського оцінювання.
2. Предметом громадського оцінювання є діяльність Сумської міської ради, її виконавчих органів та посадових осіб (далі – органи та посадові особи місцевого самоврядування), пов’язана із здійсненням ними своїх повноважень, прийняттям та виконанням рішень. Громадське оцінювання є складовою механізму демократичного управління, який передбачає проведення інститутами громадянського суспільства аналізу та оцінки діяльності органів та посадових осіб місцевого самоврядування та підготовку експертних пропозицій, які розглядаються Сумською міською радою чи її виконавчим комітетом у відповідності до повноважень.
3. Під інститутами громадянського суспільства у цьому Положенні розуміються громадські об’єднання, професійні спілки (об'єднання професійних спілок), творчі спілки, організації роботодавців (об’єднання організацій роботодавців), благодійні організації, органи самоорганізації населення), що здійснюють свою діяльність на території Сумської міської територіальної громади.
4. Інститут громадянського суспільства (далі по тексту – ІГС), зацікавлений у проведенні громадського оцінювання, надсилає на ім'я міського голови повідомлення про проведення громадського оцінювання із зазначенням:
1) свого найменування, ідентифікаційного коду (за наявності) та місцезнаходження, контактних телефонів, електронної адреси (за наявності) та поштової адреси для листування, якщо вона є відмінною від місцезнаходження;
2) посади, прізвища, ім'я та по батькові уповноваженої особи від ІГС, з якою буде взаємодіяти уповноважена особа виконавчого органу щодо сприяння проведенню громадського оцінювання;
3) предмета та мети проведення громадського оцінювання;
4) у разі потреби запиту на інформацію, із описом інформації або зазначенням виду, назви, реквізитів чи змісту документів, щодо яких робиться запит, необхідних для проведення громадського оцінювання.
Повідомлення про проведення громадського оцінювання підписується уповноваженою особою ІГС відповідно до їхніх установчих документів.
Якщо у повідомленні міститься запит на інформацію, повідомлення оформлюється з урахуванням приписів Закону України «Про доступ до публічної інформації». У такому випадку повідомлення розглядається у порядку та строки, визначені Законом України «Про доступ до публічної інформації».
5. Міський голова визначає відповідальний виконавчий орган (посадову особу), до компетенції якого належить питання, що є предметом громадського оцінювання, для опрацювання та сприяння проведенню ІГС громадського оцінювання відповідно до цього Положення.
Відповідальний виконавчий орган (посадова особа) розглядає повідомлення ІГС про проведення громадського оцінювання та готує один з наступних документів:
1) проєкт розпорядження міського голови про сприяння ІГС у проведенні громадського оцінювання;
2) повідомлення про відмову у проведенні громадського оцінювання.
6. Відповідальний виконавчий орган (посадова особа) готує розпорядження міського голови про сприяння ІГС у проведенні громадського оцінювання, яке видається протягом 5 робочих днів з моменту отримання відповідного повідомлення. Дата видання такого розпорядження є датою початку проведення громадського оцінювання.
У розпорядженні міського голови про сприяння проведенню громадського оцінювання зазначаються:
1) прізвище, ім’я, по батькові та посада уповноваженої особи органу місцевого самоврядування, відповідальної за сприяння проведенню громадського оцінювання;
2) перелік заходів, що мають бути забезпечені органом або посадовою особою місцевого самоврядування з метою сприяння проведенню громадського оцінювання, із зазначенням строків та відповідальних виконавців;
3) необхідність утворення та склад робочої групи із сприяння проведенню громадського оцінювання.
У разі утворення робочої групи зі сприяння проведенню громадського оцінювання, до її складу обов'язково включаються представники відповідного ІГС.
Копія розпорядження про сприяння ІГС у проведенні громадського оцінювання не пізніше, ніж на третій робочий день після його видання, надсилається відповідному ІГС у спосіб, вказаний ІГС у повідомленні про проведення громадського оцінювання, а якщо такий спосіб не визначено - на поштову адресу ІГС.
7. ІГС може бути відмовлено у проведенні громадського оцінювання у випадках якщо:
1) повідомлення ІГС не відповідає вимогам, передбаченим пунктом 4 цього Положення;
2) предмет громадського оцінювання направлений на оцінку діяльності, що не належить до повноважень органів та посадових осіб місцевого самоврядування;
3) член керівного органу ІГС є близькою особою члена органу та/або посадової особи органу місцевого самоврядування щодо діяльності якого проводиться громадське оцінювання;
4) повідомлення про проведення громадського оцінювання подане ІГС, до якого може бути застосований захід, передбачений пунктом 13 цього Положення.
Для цілей підпункту 3 пункту 7 цього Положення термін «близька особа» вживається у визначенні, наданому Законом України «Про запобігання корупції».
8. Вмотивоване повідомлення про відмову у проведенні громадського оцінювання із зазначенням підстав такої відмови, та у разі можливості внесення виправлень у повідомлення, із зазначенням недоліків, які потрібно виправити, надсилається уповноваженій особі ІГС у спосіб та строки, визначені абзацом сьомим пункту 6 цього Положення. Невмотивована відмова у проведенні громадського оцінювання не допускається.
9. Інформація про отримання повідомлень про проведення громадського оцінювання, а також прийняті з цього приводу рішення оприлюднюються на вебсайті Ради у строк не пізніше трьох робочих днів з моменту прийняття відповідного рішення.
10. Документи та інформація, запитані ІГС для проведення громадського оцінювання, готуються та надаються відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації».
11. Посадові особи виконавчого органу не повинні перешкоджати проведенню громадського оцінювання та втручатись у правомірну діяльність ІГС, пов'язану з її проведенням.
12. Висновки, пропозиції чи інші документи, підготовлені ІГС за результатами громадського оцінювання (далі – експертні пропозиції), подаються міському голові у тримісячний строк від початку проведення громадського оцінювання в письмовій та електронній формі з зазначенням:
1) інформації про ініціатора громадського оцінювання;
2) предмета і мети проведення громадського оцінювання;
3) відомостей про експертів, які проводили експертизу;
4) переліку інформації, відомостей та документів, які були досліджені для проведення громадського оцінювання;
5) експертних пропозицій щодо аналізу та оцінки (розв'язання проблем місцевого значення, які становлять суспільний інтерес).
Експертні пропозиції повинні стосуватися виключно питань, віднесених до повноважень органів та посадових осіб місцевого самоврядування та які є предметом даного громадського оцінювання згідно з підпунктом 3 пункту 4 цього Положення, містити чіткі рекомендації і опис заходів з їх впровадження, а також можуть містити обґрунтовану оцінку.
У разі коли ініціатор громадського оцінювання не подав експертні пропозиції протягом тримісячного терміну від початку проведення громадського оцінювання, експертиза вважається такою, що не відбулася.
13. ІГС, який у визначені цим Положенням строки не подав експертних пропозицій за наслідками проведення громадського оцінювання, не може ініціювати проведення та/або брати участь у проведенні інших громадських оцінювань діяльності органів та посадових осіб місцевого самоврядування протягом 365 календарних днів з моменту завершення строку для подання відповідних експертних пропозицій.
Заборона, передбачена абзацом першим цього пункту Положення, не може обмежувати права ІГС на доступ до публічної інформації та стосується виключно права участі в проведенні громадського оцінювання.
Інформація про застосування до ІГС передбачених абзацом першим цього пункту заборон та підстав для їх застосування оприлюднюється у строки та спосіб, визначені пунктом 9 цього Положення, та має бути доступною для перегляду щонайменше протягом 365 календарних днів з моменту прийняття відповідного рішення.
14. Експертні пропозиції, підготовлені ІГС за результатами проведеного громадського оцінювання, мають бути розглянуті виконавчим комітетом протягом 30 робочих днів від дати надходження таких пропозицій та/або Радою – на наступній черговій сесії ради. Висновки та пропозиції, підготовлені за результатами громадського оцінювання, розглядаються Радою, виконавчим комітетом відповідно до повноважень.
Для участі з правом виступу в розгляді експертних пропозицій обов'язково запрошується представник ІГС, який проводив громадське оцінювання.
Експертні пропозиції ІГС розміщуються на вебсайті виконавчого органу (у разі наявності) та Ради не пізніше, ніж через 5 робочих днів з моменту отримання експертних пропозицій.
15. Експертні пропозиції розглядаються у відповідності до регламенту Ради чи виконавчого комітету. За результатами розгляду експертних пропозицій, підготовлених ІГС за результатами проведеного громадського оцінювання, виконавчий комітет та/або Рада в межах своїх повноважень може прийняти одне з таких рішень:
1) підтримати експертні пропозиції та, за необхідності, доручити відповідним виконавчим органам Ради підготувати проєкт рішення виконавчого комітету (Ради) з цього питання;
2) підтримати експертні пропозиції частково (з обґрунтуванням такого рішення) та, за необхідності, доручити відповідним виконавчим органам Ради підготувати проєкт рішення виконавчого комітету (Ради) з цього питання;
3) відхилити експертні пропозиції з обґрунтуванням такого рішення.
Інформація про результати розгляду експертних пропозицій відповідальним виконавчим органом (посадовою особою) надсилається письмово на зазначену ІГС адресу та оприлюднюється на вебсайті виконавчого органу (у разі наявності) та Ради не пізніше 5 робочих днів з моменту їх розгляду.